Salo-Bangkok -pikavuoro on liikkeellä

Pikapäivitys 17.12 illalla: Menglaan saavuttiin klo 19 jälkeen eli ihan tyydyttävän aikaisin, vaikka matkaa oli yli 550 km. Paikallista ruokaakin ehdittiin saamaan hotellin vierestä ennen kuin paikka meni kiinni. Netti toimii joten kuten, mutta blogia ei tänään enää ehdi tekemään eikä oikeastaan jaksakkaan. Aamulla lähtö on jo klo 7.30, jotta ehditään mahdollisimman nopeasti rajalle, rajamuodollisuuksien kestoa on vaikea ennakoida. Erikoinen ilmestys bussimme varmaan siellä on, niin kuin se on täällä Yunnanin alueellakin koko ajan ollut.

Huomenna ajetaan Laosin Luang Prabangin kaupunkiin, jossa majoitutaan kahdeksi yöksi. Tänä iltana lähes kaikki ovat jo varanneet sieltä itse majoituksen. Opasta meillä ei ole enää mukana. Matkaa sinne kertynee Kiinan-Laosin rajalta lähes 300 km.

Pikapäivitys 17.12 varhain aamulla: Pian alkaa viimeinen koko päivän matkaosuus Kiinassa. Matka on pitkä, ehkä lähes 600 km. Yöpyminen tapahtuu Menglassa, josta Laosin rajalle viitisenkymmentä kilometria.

Eilen julkaisin jutun, jossa pääaiheena on Shilinin metsä. Jianshuin jutun julkaisemista on tarkoitus yrittää illalla.

Pikapäivitys 16.12 iltapäivällä. Muutama tunti on kierrelty kaupunkia. Konfuntse-temppelialueella osuimme seuraamaan pitkää seremoniaa. Kyseessä oli ehkä lasten konfutsealainen rippikoulupäätöstilaisuus.Jianshui00002

Pikapäivitys15.12 illalla, paikka Jianshui. Melko lämmin päivä, viikonloppu eli myös huominen sunnuntai ollaan tässä noin puolen miljoonan asukkaan kaupungissa.

Yhteenvetoa pikapäivityksistä 12.11-23.11. Uzbekistanin Samarkandiin saavuttiin 12.11 Tadzkentista. Samarkandissa olimme kaksi yötä, kaupunkikiertoajelulla olimme 13.11. Tästä erittäin mielenkiintoisesta, vuosituhansia vanhasta kaupungista on blogijuttu jäänyt tekemättä. Ehkä sen jossain vaiheessa matkaa ehdin tekemään. Blogien kirjoittamista ovat haitanneet sekä aikapula, mutta erityisesti nettiongelmat. Välillä oli ongelmia läppärinkin kanssa. Lisäksi nyt Kiinassa ei pääse blogiin, jos  ei läppärilleni ja iPadille asennettu vpn-ohjelma toimi. Kuvallisia juttuja on sentään Samarkandin jälkeenkin syntynyt Tadzikistanin Khujandista, Kirgisian Oshista, kaksikin juttua matkasta Oshista Kiinan Kashgariin ja nyt tänä aamuna nopeasti koottuna ja osittain tarkastamattomanakin juttu Kaahgarista.

Blogimme keskittyy nyt kahden kuukauden ajan linja-automatkamme seuraamiseen. Tämä blogi alkoi aikoinaan polkupyörämatkojemme raportoijana (ks. kategorialuetteloa sivulla), kaukomatkablogimme yhdistin tähän muutama vuosi sitten. Läpi Aasian kulkevasta linja-automatkastamme pyrin tekemään laajempia juttuja muutaman päivän välein; paljon riippuu siitä, millaiset nettiyhteydet ovat käytettävissä. Tämän pysyvän alkutekstin eteen kirjoitan lyhyempiä ja ajankohtaisempia tilannekatsauksia/pikapäivityksiä (”missä ollaan” ja ”minne ollaan menossa”). Matkaan valmistautumisesta ja mm. kotimme suojaamisesta tein jo yhden jutun ennen matkaa.

5 thoughts on “Salo-Bangkok -pikavuoro on liikkeellä

1. Moi Hannu ja Merja
    Kiva Hannu kun teet hyvää ja selvää blogia varsinkin tuota nopeaa pikapäivitystä. Pikavuoro maailman ympäri sivuilta ei löydy virallisen bloginpitäjän sivuja mistään, mikä on linkki sinne. Reaaliaikainen paikkatieto löytyy hyvin.Sekin tosin vain facebookin linkin avulla.
    Hauskaa reissun jatkoa teille.
    Terkuin Heli ja Eki

• Hei, jos olet löytänyt Rantapallon Pikavuorosivulle, niin kyllä se blogi pitäisi siinä etusivulla näkyä? Pari muutakin matkalaista on kirjoittanut joitakin blogijuttuja, jonkun pitäisi löytyä kun vain kirjoittaa Googleen Pikavuoro Bangkokiin.

2. Olen kyllä löytänyt rantapallo pikavuoro… sivut. Ei avaudu. Mutta noi sun blogijutut riittää mainiosti seurata reissuanne. Me ollaan torstaina kotona. Terveiset Lyypekistä.
    H ja E

3. Rantapallon sivuilta ei aukea kartta, eikä aukea paljon muutakaan, lienee jotain vikaa. Kiitos päivityksistänne